gebed 31-10-17 10:53:49

Zowel in het kader van 500 jaar Reformatie als het halloween gebeuren, is dit wel een passend (en mooi) gebed om mee te bidden:
https://www.youtube.com/watch?v=oiKhTlLF69U

Dick 26-10-17 12:28:13

Vanavond spreek ik voor de radio Parousia in Amsterdam.
ROEPT GOD MIJ ECHT!!
Ik nodig je uit om te luisteren.
Hoe dan?
Via internet:
www.salto.nl
Klik op Mokum live
Hoe laat?
Ongeveer 22.15 uur
Veel zegen..

@Pia 19-10-17 15:52:01

Hoi Pia,
ik heb niet de moeite genomen om Aries lezing te bekijken. Misschien is mijn reactie op jouw verhaal dus overbodig. Maar hoop dat het wat kan helpen.
Als God van jou houdt, kan jij het je dan wel veroorloven niet van jezelf te houden?
Ik raad je aan God te vragen of Hij ervoor wil zorgen dat je Hem, jezelf en anderen mensen ziet zoals Hij doet.
Gods zegen.

Dick. 12-10-17 12:16:08

Vanavond spreek ik voor de radio Parousia in Amsterdam.Je geloofd het gewoon niet, het kan niet! Of toch wel?Ik nodig je uit om te luisteren.Hoe dan?Via internet: www.salto.nlKlik op Mokum liveHoe laat?Ongeveer 22.15 uurVeel zegen..

 Pia Nap 10-10-17 11:39:58

Goedendag Arie.Afgelopen donderdag was ik bij de lezing in Apeldoorn. Ik zit nog met een vraag, die wel gesteld is. Toen ik klein was werd ik grenzeloos misbruikt. Toen ik ouder was werd mij grenzeloosheid verweten. Maar hoe moet ik weten wat grenzen zijn, als mijn grenzen van kleins af nooit zijn gerespecteerd? Dit is mijn noodkreet. Misbruik..herhaling----herhaling ----herhaling.....Ik was geschokt door uw lezing. Er was ontzettend veel herkenning. Altijd mijn hele leven door, was ik bezig om belangeloos veel voor een ander te doen. Waarom? Alleen in de hoop dat ze me aardig...of mss wel lief zouden vinden. Dus mezelf liefhebben was afhankelijk van wat andere van mij vonden. Oké, mijn aardig en lief zijn naar andere mensen, kwam dus voort uit: voor wat hoort wat! Zoals u aangaf in uw lezing is dit dus niet de goede manier.......maar andere manieren ken ik niet.....Wat nu? Persoonlijk mag ik een levende relatie met mijn liefhebbende Vader in de hemel hebben. Ik zou dus vanuit die liefde, de liefde naar mijn naaste kunnen doorgeven. Tot dat punt begrijp ik uw lezing.....Maar nu mezelf liefhebben....u heeft het gezegd en diezelfde vraag ook beantwoord in uw lezing....maar het kwartje wil bij mij maar niet vallen. Ik heb bepaalde mensen in mijn omgeving gehad, waarvan ik dacht; Ja dit is het !!!! eindelijk heb ik iemand gevonden, die ik kan vertrouwen, omdat hij zegt van me te houden en me waardeerde, toen kwam het goede gevoel voor mezelf ook even naar boven......... totdat ook hij mij op een gruwelijke wijze misbruikte. Daarna was ik nog verder van huis. Gelukkig heb ik goede begeleiding en leer ik stap voor stap er weer bovenop te komen. Stel op prinsen geen betrouwen, zegt de bijbel. Dat werd waarheid in mijn leven. Ik weet, als in de gelijkenis van de verloren zoon, dat mijn Hemelse Vader me straks zal omhelzen, Hij houd onvoorwaardelijk van mij. maar van mezelf houden????

Dick Verhoef 28-09-17 12:52:05

Vanavond spreek ik voor de radio Parousia in Amsterdam.Durf jij op water te lopen in je leven?Ik nodig je uit om te luisteren.Hoe dan?Via internet: www.salto.nlKlik op Mokum liveHoe laat?Ongeveer 22.15 uurVeel zegen..

Jijdaar Goes 11-09-17 18:45:08

Op de avond in Goes afgelopen 2 september, zijn niet alle gestelde vragen beantwoord. Wij vroegen Ed van Hell of hij dit alsnog wilde doen. Inmiddels hebben wij zijn antwoorden gekregen. Alle vragen zijn in het gastenboek gezet. Wanneer er vragen of onduidelijkheden zijn, mag er altijd contact worden opgenomen met jijdaargoes@gmail.com.Groeten,Jijdaar-team GoesAls ik mezelf niet eens lief heb, hoe moet ik dan een ander lief hebben?In de eerste plaats is het van belang te ontdekken wat de reden is dat je jezelf niet lief hebt. Daarkunnen verschillende redenen voor zijn: minderwaardigheidsgevoel, niet geleerd wat liefde is,negatief zelfbeeld, enz. Het is belangrijk voor jezelf om daar zicht op te krijgen, zodat je eraan kuntgaan werken.In de tweede plaats zou ik willen zeggen dat het voor iedereen onmogelijk is om de ander echt lief tehebben zoals de Heere dat heeft bedoeld. Daar is genade voor nodig en dat wil de Heere geven. Ikhoud van praktische invulling en daarom zou ik zeggen: vraag aan de Heere om je daarbij te helpenen geef daarbij dan ook aan wat de reden is dat je het moeilijk vind om de ander lief te hebben.In de derde plaats (tegelijkertijd de belangrijkste) is het zo dat de Heere van ons vraagt om Hemboven alles lief te hebben en onze naaste als onszelf. Een onmogelijke opdracht, maar dan zegt deHeere in Zijn Woord dat ‘wat bij mensen onmogelijk is, mogelijk is bij God’. En dat opent perspectief!
Hoe kan ik mezelf liefhebben?Zie het antwoord hierboven. Het is echt belangrijk te weten/ontdekken wat de reden of oorzaak isdat je moeite hebt met het liefhebben van jezelf. Vervolgens heeft het mij geholpen door te letten opalles wat de Heere mij heeft gegeven.

Jijdaar Goes 11-09-17 18:41:04

Hoe kun je ervan verzekerd zijn dat je een schoon 'papier' hebt ontvangen? Anders gezegd, hoekrijg je zekerheid van het geloof?Zoals ik op de avond zelf heb gezegd, is de enige manier om te vragen: “Heere, zegt U het tegen mealstUblieft”. Zegt Gij tot mijn ziel: Ik ben uw heil alleen. Vertrouw de Heere daarbij op Zijn Woord!

Jijdaar Goes 11-09-17 18:40:25

Je naaste liefhebben: dat gaat niet altijd (ook al cijfer je jezelf compleet weg) omdat je altijd lasthebt van je oude ik. In je hart kan het brullen als je op je ziel bent getrapt. Dat heeft toch ook eenchristen wel eens?Ja, dat herken ik sterk. De Heere heeft gezegd: ‘In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebtgoede moed… Ik heb de wereld overwonnen’. Het lijden hoort dus bij het leven van een christen!Laten we dat niet vergeten. Op een andere plaats zegt de Heere Jezus dat een dienstknecht nietmeer is dan zijn meester. Dus: als ze de Heere Jezus hebben pijn gedaan, op Zijn ziel hebben getrapt,dan zal dat ook bij de volgelingen van Hem horen. Persoonlijk heeft mij dat vaak geholpen in de pijndie je op dat moment ervaart. Dan moest ik denken aan de Heere Jezus hoe Hij heeft geleden en hoeze Hem hebben vertrapt. Wanneer we het in dat perspectief bezien, komt er een geheel ander lichtop te schijnen. Het helpt me dan, het geeft me onderwijs en vertroost me. Sterker nog: dan ben ikdankbaar dat ik Zijn voetstappen mag drukken. Daarom zegt Petrus dat we ons mogen verblijdenwanneer we lijden als een christen.

Jijdaar Goes 11-09-17 18:39:50

De naaste moet in ons de ogen, handen etc. van Jezus zien. Maar ze zien ook onze onvolmaaktheden en slechte karaktereigenschappen. Geeft dat geen verkeerd beeld van Jezus?Ja, dat klopt. Adeldom verplicht! Juist daarom moeten onze wandel voorzichtig zijn in deze wereld.De wereld let op christenen. In de gesprekken met niet-christenen kom ik er achter dat er vaak eenverkeerd beeld bestaat over de Heere en Zijn dienst. Veelal is dat verkeerde beeld ingegeven door delevenswijze van christenen. Tegelijkertijd moeten we zeggen dat de Heere gewoon doorgaat met Zijnwerk en totaal niet afhankelijk is van ons. Dat geeft ontspanning, ook al blijft het onzeverantwoordelijkheid om ‘vruchten voort te brengen van geloof en bekering’.

1 2 3 4 5 > >>
Zoeken
Terug naar homepage