hans 12-02-12 11:58:40

31-10-10 12:17:26
Thanks Thorleif,just waiting for new gears for the gearbox .After that we can install the engine.Then the chassis is almoust ready )

Thorleif Olsson 12-02-12 11:57:52

21-10-10 09:35:59
I hope the restoration is making good progress!

Roger O'Keeffe, I have more materials on this subject, please e-mail me! Would love to get in touch with you!

Roger O'Keeffe 12-02-12 11:57:07

17-09-10 18:47:26
I was an instructor on the L-180 and drove it for many peaceful, fun-filled years in the Irish army reserve (11th Cav, same unit as Peter O'Kelly - hi, Pete!).

I still have memories of a hairy drive to Dublin after annual training camp with a slipping clutch and fading brakes.

As you probably know, the Madsen guns had also been replaced with Hispano 20mm aircraft cannon as main armament and .30 cal Browing mmgs as coax and hull-mounted secondary armament. The radios were British C12 sets. If you need more technical information, Pete could put you in touch with a former member of the 11th Cav who was very knoledgeable about the cars.

One was given to a Dutch museum while still in serviceable condition - it was driven to the harbour for transport. It's ridiculous that the others were allowed to decay so badly.

In the Royal Army museum here in Brussels some years later, I found a book that contains a photo of one of the Dutch versions of the car, with German army markings, after it had been knocked out by a 37mm Belgian anti-tank gun while in use by the German army during the May 1940 invasion. It's not very distinct, but if you're interested let me know and I'll see if I can either scan it or put you in touch with the association of former members of the Belgian army cyclist unit that produced the book.

Peter Geyer 12-02-12 11:56:19

01-09-10 18:23:20
Wonderful work, gentlemen. As somebody with a strong interest in Dutch military history pre-1940, it is fascinating to see the restoration of such an important piece of equipment.

Best of luck!

ritchie 12-02-12 11:48:41

28-06-10 22:31:09
Zeer mooie site! erg informatief!

e.j. van ginkel 12-02-12 11:39:09

14-01-10 09:42:09
Wat is er gebeurd met ritmeester L.C. Cnopius? Volgens mijn gegevens is hij in de meidagen gesneuveld in Haarzuilen, maar daar is niet gevochten. Was hij commandant van 1-2E PAW dat op 14 mei in Haarzuilen was, is hij overleden aan verwondingen of een ongeval, of heeft hij bij de capitulatie een eind aan zijn leven gemaakt?

Peter de Raaf 12-02-12 11:38:23

28-09-09 20:20:44
Geweldig verhaal!!. Willen jullie even contact met me opnemen??
Peter de Raaf
Voorzitter stichting CRASH 40-45

renee 12-02-12 11:37:45

03-05-09 12:34:57
Veel succes. Het is een belangrijk stuk geschiedenis

John Cuppen 12-02-12 11:37:06

24-04-09 19:21:26
Afgelopen week kreeg ik de kans om dit pantsergevaarte eens van dichtbij te aanschouwen.
Onder begeleiding en escorte van de legendarische prof.ing Biemolt.(oud trooper)
Ik denk dat dit voor vele liefhebbers een ultieme jongensdroom is.
In een garage/schuur staat een prachtig bouwpakket,maar dan met een schaal van 1 op 1!
In deze ruimte zal zeker een stukje geschiedenis opnieuw worden geboren.
De eigenaren zijn uiterst nauwgezet alles weer aan het demonteren,na keuring,reparatie en vervanging.
Het zal ze nogal wat tijd en geld kosten,zeker gelet op de zorgvuldigheid van de heren.
Drijfassen,tandwielen,frictieplaten,remschoenen,bladveren,honderden bouten en moeren,als oud monteur gaat het mij zelfs duizelen.
Een gedeelte van het chassis staat,het is nu april 2009.
Maar als de machine voor het eerst weer gaat rijden cq de motor knallen dan wordt dat ongekend.

BS mannen wat een enorm project!,helmpje af.

Ook voor de informatieve site.

Leo Hendriks 12-02-12 11:36:29

21-04-09 19:57:33
hallo.
Ik volg jullie project al 6 maanden en
zie dat er goede vorderingen gemaakt worden.

Daarom wens ik jullie veel succes en zie uit naar jullie totaal plaatje.

gr Leo.

1 2 3 4 5
Zoeken
 

Meer halen uit je website? Start met zoekmachine optimalisatie bij Jenda