ap everaarts 13-05-17 23:44:37

Heb een paar tekeningen gedownload van de Amsterdamse trams, omdat ik ze erg leuk en origineel vind.

 André Swart 13-04-17 13:17:17

In de rubriek werken aan de weg, kijk voor plaatsbepaling op https://geheugenvanoost.amsterdam/page/4456/pieter-vlamingstraat-28
Jullie website blijft mooi.
Groeten.

 Michael 12-04-17 13:44:15

Mooi pagina. Het is leuk om een beetje terug in de tijd.
Dekoracje i wyposażenie wnętrz.

Groetjes.

ap everaarts 21-03-17 00:21:37

Beste lezer,
In uw gegevens bij de prentbriefkaarten over lijn 18 staat dat deze lijn werd opgeheven op 1 januari 1950, dat is echter pas gebeurd op 31 december 1950. Heel grappig had ik in Amsterdam jarenlang als telefoonnummer 311250.

Hans J. Sitters 14-02-17 15:42:57

Wat een ongelofelijk veel leeswerk! Mijn complimenten hiervoor. Maar er zijn mij een paar dingen opgevallen. Ten eerste heeft de auteur wel een grote voorkeur naar de blauwe vier-ramers (ik ook hoor!), maar er zijn toch wel veel meer types. De groetbordeswagons bv..; de twee-ramers Unions, de Utrechtenaren en de experimentele dichte tweeasser. Tot de eerste "gelde"tram" (lijn 10 met Unions en een tussen hangende stuk wagon aan toe.) Maar ook de diverse types bijwagens heb ik gemist. Mijn favoriet daaronder was de midden-instappers. En dan vooral de grote, die achter lijn 25 reed. In dit verhaal, of columns, komen die helaas niet aan bod. Of....?? Allemaal types die geleidelijk zijn vervangen in de eerste instantie door de drie-assers, en later door de gelede trams.Wel blijkt uit het hele verhaal dat het allemaal niet "op rolletjes" liep in het Amsterdamse. Was dat bv. in Rotterdam en Den Haag ook het geval? Ik ben benieuwd op de reactie.

F.J.V.Frèrejean 10-02-17 17:34:04

Ik kan weet nog heel goed dat ik met LIJN 6 eind 1940 beging 1950 reed vanaf het Muiderpoortstation [dubbel spoor] naar de Stadionstraat, met deze tram [als hij reed] mee ging tot het Haarlemmemeerstation en verder ging BUS H. naar de Kalfjeslaan.

ap everaarts 04-12-16 22:34:39

Een paar kleien aanvullingen op het verhaal rond de tramlijn Amsterdam-Haarlem-Zandvoort. De B 451-456, 465,466 hadden de bestuurderscabine aan de Amsterdamse kant en de B457-462 en 464 aan de Zandvoortse kant. B463 was twee-richtingwagen en had twee beidende cabines. De A454-459 hadden de bediende cabine aan de Zandvoortse kant. Omdat "driehoeken" niet voorkwam bleef de stand van de wagens altijd hetzelfde. Tot begin 50-er jaren had de lokaaldienst in Amsterdam nog een 6e dienstwagen, met letter X. In de spits reden 6 wagens, daarbuiten 4 stuks.

 Machiel van Veen 22-11-16 18:30:22

Hallo allemaal. In de jaren vijftig van de vorige eeuw reden er in Amsterdam West veegwagens rond, grijsgroen, met een afgeschuinde zijkant, zodat ze makkelijk in hoeken konden komen. Ik kan hier geen tekening plakken, maar de ene zijkant was maar de helft van de andere zijkant en liep vanaf de helft schuin naar een afgeronde punt. Wie kan zich dat nog herinneren?

Dolph Heideman 03-11-16 21:02:56

Wat een leuke site. Ik heb die kleuren op de diverse lijnen nooit begrepen. Maar na deze uitleg is het helemaal helder.

Jan Openneet 12-08-16 11:35:17

Mijn jeugd lijn 12, mooie foto's

1 2 3 4 5 > >>
Zoeken
Terug naar homepage