Doris de Leeuw 16-05-15 15:59:24

wat leuk terug te gaan in tijd ,ik herinner me nog die open donkergroene waar je in en uit kon springen ,ik was 1953 in de pijp geboren .

CHRIS MASSON 02-05-15 13:12:30

ik heb uw site bekeken en vond het erg interresant.ik heb al vele jaren een geel metalen bordje, door uw site ben ik erachter gekomen,waar precies dit bordje voor diende.ik wist dat het in een voertuig had gezeten, maar wist niet precies in welk voertuig.nu weet ik dat het de amsterdamse tram was, in de jaren vijftig.groeten chis

Peter van der Horst 03-04-15 14:41:24

Bedankt voor het kijken naar de prachtige historische beelden die hier te zien zijn. Men krijgt een goed beeld van de transportmogelijkheden in vroeger tijd. Een hartelijke groet
Peter van de HorstZaandam

richard mulder 14-03-15 20:27:51

goedendag , ik heb nog een origineel tram kaartje in mn bezit van de amsterdamsche omnibus maatschappij uit 1890, gebruikt op de lijn Dam - Amsteldijk .
Misschien leuk voor u of voor een verzamelaar.
Groet , Richard Mulder.

Hans Boer 02-03-15 10:54:39

Buitengewoon mooie site. Jarenlang heb ik gereisd tussen Kruislaan en CS. (Mijn moeder zei altijd t.h.v. de Wijttenbachstraat: "Je moet kijken of je bus 11 ziet; komt-ie eraan, uitstappen en naar de bushalte rennen.". Die bus was volgens haar eerder op 't CS.)Op foto nr. 20 op de Amstel is rechtsmidden de rails te zien van lijn 4 vanaf de Bakkersstraat. Zou even vermeld moeten worden, vind ik.Hans Boer.

 Cor Fijma 17-02-15 16:42:43

Beste René,

We hebben, herinner ik mij, wel eens eerder contact gehad. Je vraag over de zitafdeling van de grote middeninstappers. Aan beide kopwanden waren er over de gehele breedte zitplaatsen. Daar tegenover was aan een zijde een zitplaats maar aan de andere zijde een tweepersoons zitplaats. Achter laatstgenoemde zitplaatsen waren er aan een zijde twee zitplaatsen en aan de andere zijde een zitplaats, zodanig dat je tegen de achterzijde van de eerdere zitplaatsen keek. Tenslotte waren er een weerszijde opklapbare plaatsen op langsbanken. Dit alles natuurlijk in tweevoud, gezien de indeling van de wagens.
De 946 wordt nu gerestaureerd en zal vroeger of later wel op de museumlijn te zien zijn.
Tip: geef voortaan op vragen een link naar je mailadres.

Groet,
Cor Fijma

René Krekelaar 04-02-15 13:06:58

Hallo ! Ik ben Amsterdammer die als inds 1974 in Osnabrück (Dld.) woont. En een grote fan van de amsterdamse (vooral oude) trams. Daar ik bezig ben modellen daarvan te bouwen, volgende vraag: Hoe is de zitindeling van de grote vogelkooitjes ? Ik hoop dat u mij kunt verder helpen ! Met vriendelijke groeten, René !

 Theo Bakker 15-01-15 12:54:47

Weet iemand nog wanneer in 1957 de eerste afvaart van de Distelweg-pont was?

 Cor Fijma 22-12-14 23:14:14

Geachte heer Veltrop,

Uw bericht van 15.5.14. Een echte kaart van de route van de Waterlandse tram is, voorzover ik weet, niet beschikbaar. Wel bestaan detailtekeningen van de route die U kunt vinden in NZH-Railatlas, uitgave Schuyt & Co, auteur Dick van der Spek, Haarlem, 1997. Wellicht nog antiquaris te krijgen.

Vriendelijke groet,
Cor Fijma

 p.zegstroo 22-12-14 16:40:27

Deze wagens zijn gemaakt van staal van omgesmolte oorlog materiaal en was van een slechte roest bestendigheid, kortom ze hadden veel onderhoud aan de staalconstuctie nodig.
Ook kwamen op deze wagens de eerste zittende conductrises, hiervoor moest er een schotje aan de onderzijde van de conducteurscabine worden geplaatst, deze werd algauw aangeduidt als kuisheidsschotje.

<< < 3 4 5 6 7 > >>
Zoeken
Terug naar homepage