Theo Bakker 15-01-15 12:54:47

Weet iemand nog wanneer in 1957 de eerste afvaart van de Distelweg-pont was?

 Cor Fijma 22-12-14 23:14:14

Geachte heer Veltrop,

Uw bericht van 15.5.14. Een echte kaart van de route van de Waterlandse tram is, voorzover ik weet, niet beschikbaar. Wel bestaan detailtekeningen van de route die U kunt vinden in NZH-Railatlas, uitgave Schuyt & Co, auteur Dick van der Spek, Haarlem, 1997. Wellicht nog antiquaris te krijgen.

Vriendelijke groet,
Cor Fijma

 p.zegstroo 22-12-14 16:40:27

Deze wagens zijn gemaakt van staal van omgesmolte oorlog materiaal en was van een slechte roest bestendigheid, kortom ze hadden veel onderhoud aan de staalconstuctie nodig.
Ook kwamen op deze wagens de eerste zittende conductrises, hiervoor moest er een schotje aan de onderzijde van de conducteurscabine worden geplaatst, deze werd algauw aangeduidt als kuisheidsschotje.

martin ouwerkerk 21-12-14 22:50:37

Ik heb een foto van de electrische tram in de remise genomen rond 1921 met monteurs erbij. laat maar weten of U belangstelling heeft

Mart van Gelderen 07-12-14 20:34:38

Mooie verzorgde website met heel veel leuke informatie, ik was afgelopen jaar een paar dagen in Budapest, vraag: rijden daar de amsterdamse oude trams, ze leken er heel erg op.Groet Mart van Gelderen

 michel verbeek 14-11-14 19:33:57

Wat een mooie foto, van F. Albers, van die twee totaal verschillende trams, op verschillend spoor ook nog, in de Raadhuisstraat in Amsterdam.Ik zou die foto graag willen gebruiken op onze kerstkaart (de oplage is wel 20 stuks!), ben benieuwd of dat mogelijk is.
Bij voorbaat dank voor uw reactie,Michel Verbeek

j.tang 23-08-14 21:49:26

ik wou nog vragen.deze tram werd toch omgedraaid in de spuistraat

j.tang 23-08-14 21:46:41

dit is heel mooi dat doet mij terug denken dat mijn vader nog een tuinhuisje had op sloterdijk. ik ging altijd met de haarlemse kikker naar sloterdijk.ik vond deze tram geweldig.een leuke tijd. bedankt hiervoor

 mar selderijk 05-06-14 10:30:12

Dankjewel voor deze fijne aflevering... Het blijft genieten ... Zou je mij ook kunnen vertellen of lijn 3 de langste historie heeft... Laatst vertelde ik mn kleinkinderen , dat ik als kind in lijn 3 ( 3x opweg naar mn Oma) op de Ceintuurbaan altijd genoot van Ome Jan... Zijn humor was ongekend en zeker in die afschuwelijke tijd. Wat een conducteur... Maar ook als de wissel omgezet moest worden en de bestuurder riep 'het haokie' waarop als vanzelfsprekend de passagiers op de eerste bank achter de bestuurder, opstonden en 'De Haak' tevoorschijn werd gehaald om de wissel om te zetten... Om nooit te vergeten en niet op de laatste plaats Ome Jan...

Frits de Jong 27-05-14 11:05:12

Het is prachtig werk wat jij doet Erik! Bedankt voor deze beelden.

<< < 3 4 5 6 7 > >>
Zoeken
Terug naar homepage
 
Dit gastenboek maakt gebruik van cookies om relevante advertenties te kunnen tonen