![]() -Links plaatsen vanaf € 1,- p/s -Keuze uit 400.000+ pagina's en 700+ websites! -Direct een factuur en online na betaling. |
![]() - Webhosting vanaf € 1,95 - Wordpress in een handomdraai - Telefonisch bereikbaar - Gratis verhuisservice |
Beste,Mijn moeder wordt 85. Ik ben bezig met een fotoboek. Daar zou een nostalgische foto bij passen van bijv. Weesperplein of Weesperstraat in Amsterdam. Maar die moet dan wel in een hoge resolutie. Is het mogelijk dat u er een mailt?
Beste mevrouw/ meneer,
Betreft de Chevrolet op deze foto.De kans is zeer groot, dat deze van mijn vader was.Is er een mogelijkheid, om het kentekendoor te geven.Mogelijk zit er in het kenteken VPWat zou een bevestiging leuk zijn.Ik dank U voor de eventuele moeite,Met groet, Rob Claus
leuk dit te zien mijn vader was trambestuurder op lijn 13 en wij woonde in Slotermeer
Nog een aanvulling op de dienstregeling van de lijn Amsterdam-Zandvoort. Vanaf 1950 werd de dienst overdag altijd uitgevoerd in een 20-minuten frequentie. Daartoe reden 7 stellen, dienstletters A - G. In de middagspits werden hier 9 diensten toegevoegd, H, I, K - P, R, totaal maximaal 16 diensten. Na de ophef van de lokaaldienst werd nog een 17e dienst toegevoegd, letter S.
Heb een paar tekeningen gedownload van de Amsterdamse trams, omdat ik ze erg leuk en origineel vind.
In de rubriek werken aan de weg, kijk voor plaatsbepaling op https://geheugenvanoost.amsterdam/page/4456/pieter-vlamingstraat-28
Jullie website blijft mooi.
Groeten.
Beste lezer,
In uw gegevens bij de prentbriefkaarten over lijn 18 staat dat deze lijn werd opgeheven op 1 januari 1950, dat is echter pas gebeurd op 31 december 1950. Heel grappig had ik in Amsterdam jarenlang als telefoonnummer 311250.
Wat een ongelofelijk veel leeswerk! Mijn complimenten hiervoor. Maar er zijn mij een paar dingen opgevallen. Ten eerste heeft de auteur wel een grote voorkeur naar de blauwe vier-ramers (ik ook hoor!), maar er zijn toch wel veel meer types. De groetbordeswagons bv..; de twee-ramers Unions, de Utrechtenaren en de experimentele dichte tweeasser. Tot de eerste "gelde"tram" (lijn 10 met Unions en een tussen hangende stuk wagon aan toe.) Maar ook de diverse types bijwagens heb ik gemist. Mijn favoriet daaronder was de midden-instappers. En dan vooral de grote, die achter lijn 25 reed. In dit verhaal, of columns, komen die helaas niet aan bod. Of....?? Allemaal types die geleidelijk zijn vervangen in de eerste instantie door de drie-assers, en later door de gelede trams.Wel blijkt uit het hele verhaal dat het allemaal niet "op rolletjes" liep in het Amsterdamse. Was dat bv. in Rotterdam en Den Haag ook het geval? Ik ben benieuwd op de reactie.
Ik kan weet nog heel goed dat ik met LIJN 6 eind 1940 beging 1950 reed vanaf het Muiderpoortstation [dubbel spoor] naar de Stadionstraat, met deze tram [als hij reed] mee ging tot het Haarlemmemeerstation en verder ging BUS H. naar de Kalfjeslaan.
Een paar kleien aanvullingen op het verhaal rond de tramlijn Amsterdam-Haarlem-Zandvoort. De B 451-456, 465,466 hadden de bestuurderscabine aan de Amsterdamse kant en de B457-462 en 464 aan de Zandvoortse kant. B463 was twee-richtingwagen en had twee beidende cabines. De A454-459 hadden de bediende cabine aan de Zandvoortse kant. Omdat "driehoeken" niet voorkwam bleef de stand van de wagens altijd hetzelfde. Tot begin 50-er jaren had de lokaaldienst in Amsterdam nog een 6e dienstwagen, met letter X. In de spits reden 6 wagens, daarbuiten 4 stuks.
![]() - Webhosting vanaf € 1,95 - Wordpress in een handomdraai - Telefonisch bereikbaar - Gratis verhuisservice |
-20+ jaar ervaring -Grootste aanbieder van Nederland -Gratis SEO-check |